Syv præparater for at skrive en forretningsplan

At skrive en forretningsplan er en skræmmende opgave. Hvis du ikke kender det nu, vil du opdage, at snart efter du har læst dit første sæt af instruktioner for at skrive en plan. Mens hver af disse præparater vil kræve meget af din tid og indsats, vil de hjælpe til at lette skrivning af din forretningsplan.
Skrive din egen plan er bedst, fordi du sandsynligvis har overlegne viden om dit produkt, din målgruppe og dine egne evner. Til sidst, når du er forpligtet til at forsvare din plan, vil du blive bedre informeret om dens indhold og dens rationale. Hvis du ansætter en anden til at skrive din forretningsplan, vil du stadig nødt til at levere mange af de følgende oplysninger alligevel.
1. Indtast en disposition i din wordprocessor. Du kan kopiere uddrag fra bøger, online-søgninger eller pjecer fra regeringsorganer. At finde passende indhold til din venture kunne tage en hel del tid. Det er en god start til at overvinde inertien, det giver steder til at registrere oplysninger, som det er indsamlet og dispositionen kan blive din planlægning og kontrol fil.
2. Begynd indsamling kontakt detaljer for alle dine henvisninger: datakilder, forretningsplan skriftligt instruktioner, ressourcestærke personer, online sites, biblioteker, boghandlere, osv. Den mere – jo bedre. Vær forsigtig, hvis du tror, din idé er varmt for en lokal og begrænset marked. Afsløre dit koncept og din forskning kun at betroede nogle. En person med lignende attributter og færdigheder med adgang til flere penge kunne slå dig til en eksklusiv markedsandel. I min forretning klasser der var altid, i det mindste én studerende accepterer mit tilbud om at indsende de ugentlige indlæg i en almindelig kraftpapir kuvert.
3. etablere formater og indhold for tillæg som grundplaner, tidsplaner og produktdetaljer, der kan være tidskrævende at samle i en passende præsentation.
4. indsamle industri data. Långivere og investorer har adgang til finansielle nøgletal. Nøgletal er svært eller dyrt at opnå for nogle typer af virksomheder. Prøven årsregnskabet findes lettere. Så find flere der har indtægter og udgifter svarende til din venture og beregne gennemsnit for dine egne nøgletal. Indsamling af omfattende markedsføring oplysninger på din potentielle konkurrenter og for din målmarked kræver en masse forberedende arbejde. Dine læsere vil forvente, at dine data er krydsreferencer og fuld forklaringer for alle unormale områder. Hvis din forskning kræver at man har Standard industriel koder (SIC) få dem på eller
5. udføre “Hvad-hvis” eksperimenter på regneark til at finde de bedste præsentationer af tabeller og diagrammer til pengestrømsopgørelse fremskrivninger, break-even anslår, produktets livscyklus, markedssegmentering, tidsplaner for gennemførelsen, træningsprogrammer og alle de andre ingredienser at sikre succes for din venture. Nøjagtighed og læsbarhed forbedre med hver gentagelse eller omskrive.
6. begynde dit netværk ved at tilslutte sig og deltager i relevant foreninger og messer. Spørge om eller bare lytte til de mange problemer, der bliver delt. Arrangere møder med så mange mennesker du kender, der kender virksomheder svarer til din venture.
7. møde med en långiver eller investor for rådgivning. Prøv at bestemme deres forventninger til din venture og for indholdet af din plan. Bede om eventuelle brochurer og deres netværk forslag. Gør det samme med erfarne låntagere.
Du vil sætte pris på fordelene fra din due diligence på disse præparater. Muligvis skriver din forretningsplan mindre skræmmende. Jeg ville ønske jeg kunne fortælle dig, det vil være en “piece of cake.”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *